Hoppa över till innehåll
fri frakt på köp över 499 kr • 30 dagars öppet köp
fri frakt på köp över 499 kr • 30 dagars öppet köp

Handelsbetingelser

Handelsvillkor för Pitaya.dk

MET 2 ApS

Hirsevej 8B

6100 Haderslev

CVR: 41050322

kundeservice@pitaya.dk

+45 42907439

Betalning

MET 2 ApS tar emot online betalningar med Visa/Dankort, Visa, Mastercard och Viabill.

Betalning debiteras endast på ditt konto när den fysiska varan skickats.

Vi tar inte kortavgifter.

Alla belopp på hemsidan är inklusive moms.

Hemsidan använder följande valutor för prissättning:

Denmark - Kroner (DKK)

MET 2 ApS använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll vilket innebär att dina data är säkra och inte kan läsas av andra utomstående.

När du köper med ViaBill får du först dina varor. Därefter måste du avbetala beloppet den 20:e varje månad.

Om du inte betalar i tid läggs det på en avgift på kr. 39,-.

Om du ångrar ditt köp upphör betalningsavtalet med ViaBill.

ViaBill finansierar köp för upp till 2.000 DKK.

Belopp över 2.000 DKK finansieras i samarbete med SparXpress.

Läs mer här: www.viabill.com/kredit  

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Leverans

Leveranstiden för din beställning är 1-5 vardagar.

MET 2 ApS skickar varor med följande: Post Nord / DHL Express

Du kommer att kunna välja mellan att motta paketet ”utan utdelning" eller ”med utdelning”.


Du kommer att få ett track and trace spårnummer. Så att du kan följa ditt paket, från vårt lager och hela vägen hem till dig.

Ångerrätt

En 30 dagars full ångerrätt beviljas på varor som köpts på hemsidan om inte annat överenskommits eller angetts i din beställning.

30 dagars perioden börjar samma dag som ordern levereras. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras individuellt, löper tidsgränsen från den dagen du mottar den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 30 dagar från att du mottagit din leverans till att meddela oss att du ångrar ditt köp.

Du kan skicka ett e-postmeddelande till kundeservice@pitaya.dk eller använda standardformuläret till när man ångrat sitt köp. Detta formulär hittar du längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela os samtidigt.

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor även om de köptes i en beställning. Observera att du inte kommer att få någon återbetalning av fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

När du har meddelat oss att du ångrar ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Du måste betala för att paketet ska returneras, och du är ansvarig om en skada uppstår under transporten.

Varans skick vid retur

Du är ansvarig för försämringen av varans värde på grund av annan hantering än den som krävs för att bestämma varans art, egenskaper och funktion. Detta innebär att du måste prova varan på samma sätt som du gör när du handlar i en fysisk butik.

Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd och av reducerat värde. Detta innebär att när köpet makuleras kommer du att få en liten del eller inget av inköpsbeloppet tillbaka. Det är upp till MET 2 ApS att bedöma varans skick.

Beloppet du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till en försämring av produkten.

Återbetalning av inköpsbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om varan är nedsatt drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi kommer att återbetala alla betalningar som mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra leveranskostnader i de fall du har valt ett annat leveranssätt än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag vi har fått ditt meddelande om att du önskar att makulera avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde i köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar dokumentation till oss för att ha returnerat den.

Varan skickas till:

Pitaya.dk

Hirsevej 8B

6100 Haderslev

Vi mottar bara paket som skickas direkt till adressen.

 

Reklamationsrätt

2 års reklamationsrätt beviljas för produkter i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor. Reklamationsrätten gäller alla fel i programvara, material och tillverkning.

Reklamation om defekter ska anmälas till MET 2 ApS inom rimlig tid efter mottagandet av varan.

Här anses max. Två månader som rimlig tid, om inte annat överenskommits.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.

Reklamationen avskrivs om användningen av produkten varit ovanlig eller felaktig.

Om din reklamation är legitim betyder det att du antingen kan få produkten reparerad, utbytt, återbetalad eller en prissänkning, beroende på den specifika situationen.

MET 2 ApS täcker returkostnaderna på ett rimligt sätt. Varorna måste alltid returneras i säkra förpackningar. Kom ihåg att också få ett kvitto för frakt så att vi kan återbetala dina fraktkostnader

Vid returnering kontaktas företaget:

MET 2 ApS

Hirsevej 8B

6100, Haderslev

Kundeservice@pitaya.dk

Reklamationer tas inte emot om dessa är skickade på postförskott.

Vi mottar bara paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet. Genom att skriva ut vårt standardformulär till om man ångrat sitt köp.

Kund- & Sekretesspolicy

Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som krävs för att leverera varorna till dig.

För att du ska kunna ingå ett avtal med MET 2 ApS behöver vi följande information:

. Namn

. Adress

. Telefonnummer

. E-postadress

Personuppgifterna registreras hos MET 2 ApS och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas. Dessutom samarbetar vi med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna ändamål.

Vi samarbetar endast med personuppgiftsbiträden i EU eller i länder som kan skydda dina informationer tillräckligt.

När vi samlar in personuppgifter via vår hemsida ser vi till att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du kan informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Direktören och personalen på MET 2 ApS har tillgång till den information som registreras om dig.

Den dataansvarige på Pitaya.dk är MET 2 ApS

Du har rätt att få upplysningar om vilken information vi behandlar om dig.

Om du tycker att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Detta kan till exempel vara om dina uppgifter inte längre behövs för det ändamål där vi behövde uppgifterna. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundservice@pitaya.dk

Cookies

På https://pitaya.dk/ används cookies för att optimera hemsidan och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst radera cookies från din dator, se anvisningarna på Webshop Cookies och Privatlivspolitik.

Logg-statistik

Vi använder en loggstatistik på https://pitaya.dk/, vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och vart på hemsidan det är kvar osv.

Loggstatistiken används endast i syfte att optimera MET 2 ApS hemsida.

Användarskydd

Läs mer om ditt skydd som användare när du köper via en Pensopay betalningslösning:

https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Möjligheter för klagomål

Om du som användare vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta kundeservice@pitaya.dk. Om vi inte hittar en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Centrum för klagomålsresolution

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga på EU-kommissionens onlineportal för klagomål här - http://ec.europa.eu/odr  

 

Handelsvillkoren är senast uppdaterade d. 25.03.2021